essieopbali.reismee.nl

Week 9

Week 9 - Let op, lang verhaal !

Wat hebben we weer ongelooflijk veel gelopen deze week. Maar mn fiets begin ik steeds minder te missen eigenlijk. Maandag zijn we het Eiland Gili air helemaal rond gaan lopen, om even te kijken hoe alles eruit zag en wat er te beleven viel. Uiteindelijk heeft dat de hele dag geduurd.
Dinsdagochtendging Margriet weg, en waren Romana en ik nog alleen over. We hebben het lekker rustig aan gedaan en zijn op zoek gegaan naar de markt. Helaas bleek het dat de markt alleen in juli en augustus was.. Best jammer dat we daar pas achter kwamen na een uur lopen. We waren een beetje laat met een hostel boeken voor Canggu, dus dat was echt dikke stress. Zonder creditcard kun je heel veel hostels niet boeken, dus we wilden eventjes een telefoon lenen om te bellen. Op een een of andere manier kon niemand alleen naar een vast nummer op Bali bellen. We snapten er niets van, maar we hebben het aan meerdere mensen gevraagd en we kregen steeds hetzelfde antwoord. Uiteindelijk hebben we een hostel in Seminyak via de mail geboekt, want het hostel waar we naartoe wilden in Canggu zat nog vol.
De boot zouom 11 uurweggaan uit de haven van Gili Airop woensdagochtend. Maar uiteindelijk zijn weom 12:15pas de boot opgestapt. We waren al lang blij dat de boot uberhaupt kwam. Duurde nog best lang, 3 uur ongeveer. Met een volgepropte taxi met chinezen werden we naar Seminyak gebracht, naar ons hostel. Dachten we tenminste.. We werden namelijk ergens random in Seminyak gebracht met de mededeling dat dat het eindpunt was. Stonden we dan met onze koffers/ backpack. Supervervelend, want we hadden gewoon betaald om bij ons hostel gedropt te worden. Uiteindelijk zijn we in een restaurantje gaan zitten voor de wifi, hebben we 1 bolletje ijs besteld en hebben we een Uber taxi besteld. Echt een geweldige uitvinding Uber, supergoedkope taxiservice. Tot die prijs kun je echt niet afdingen. Het was een hostel met superveel mensen, maar wel schoon en chill. We sliepen met 14 meiden op een kamer, maar je had wel je eigen ingebouwde stapelbed. Dus nog best veel privacy. We schrokken ons wel kapot toen we alle prijzen zagen, toen we eten probeerden te zoeken. Alles is daar echt 10x duurder dan op de plekken waar we hiervoor waren. Waarschijnlijk omdat het nog even een stuk toeristischer is.
Donderdag zijn we gaan shoppen, voor zover we iets konden vinden voor een redelijk normale prijs. Ze zijn echt heel erg brutaal hier. Maar dan wel weer wat aardiger dan op de Gili's, daar waren ze helemaal niet aardig vind ik. 'S avonds hadden we een leuk restaurant gevonden, met een live band. Heerlijk nog even staan dansen, en toen weer een pokkeneind naar huis gelopen.
Vrijdag gingen we van Seminyak naar Canggu na lunch. Voor lunch hadden we eindelijk iets superleuks, betaalbaars en Indonesisch gevonden. Heel mooi gezellig restaurantje waar je alles zelf mocht kiezen wat ze op je bord gooiden. Lieve mensen, en heerlijk gegeten. Het hostel waar we in Canggu kwamen was best een partyhostel. Overal naast het zwembad lagen nog mensen uit te brakken, en we sliepen met 8 mensen in een kleine kamer. Maar we hadden van andere mensen gehoord dat het hun heel erg was bevallen. Alleen ook dat er 2 weken geleden nog bedbugs waren. Met het inchecken vroegen we daar nog specifiek naar, maar dat probleem was al helemaal opgelost zeiden ze.. Ik lag nog geen 30 minuten in mn bed en het begon een beetje te jeuken.. Dacht nog dat ik paranoia was, maar toen ik mn zaklamp erbij pakte zag ik ze gewoon lopen. De eerste 5 van verschillende maten heb ik geplet, maar ben uiteindelijk buiten op een zitzak gaan liggen. Heb de hele nacht wakker gelegen.
Zaterdagochtend zijn we dan ook meteen naar een ander hostel gegaan, want we wisten dat we er toch niet meer lekker zouden kunnen slapen. Dat beviel ons zoo goed.. Heerlijk hostel en superleuke mensen. Ons plan was eerst om uit te gaan, maar ik was daar echt veeel te moe voor. We hebben wel nog met een leuke groep in het hostel gekaart, maar toen de anderen uitgingen zijn wij naar bed gegaan. Heelijk zo'n schoon bed zonder bedbugs. Was wel nog een beetje bang dat we misschien wat eitjes van de bedbugs of iets mee hadden genomen, maar heb niets gemerkt.
Vandaag hebben we lekker uitgeslapen, want ik was nog steeds doodmoe van die nacht niet slapen. Hier is echt niet alles meer te lopen als je naar de leuke plekjes wil, dus we hebben een scooter gehuurd. Ik reed en Romana ging achterop, jaja met Romana op de scooter !! Drive like granny was ons motto. Liever iets minder hard dan keihard onderuit gaan, maar alles ging helemaal prima. We waren eigenlijk een beetje op zoek naar het centrumpje met misschien wat winkels, maar dat hebben we uiteindelijk niet gevonden. We zijn even naar het strand geweest, en uiteindelijk helemaal doorgereden naar de tempel Tanah Lot. Was een spontane actie, maar superleuk want het is daar mooi en je hebt veel marktwinkeltjes met eindelijk weer normale prijzen. Daar ook avond gegeten, en na een zoektocht naar onze scooter in het donker zijn we ook in het donker naar huis gereden. Na in een de file te hebben gestaan, en met af en toe een stop om te kijken waar we waren op Google Maps zijn we veilig bij ons hostel aangekomen. Nu zit ik met heel veel mensen aan een tafel deze blog te typen, en we gaan vanavond met een paar mensen uit als het goed is. Ben heel benieuwd ! Morgen gaat Romana naar Uluwatu, en dat zou de eerste keer zijn dat ik weer 'alleen' was. Maar ze heeft besloten om na 2 dagen hier weer terug te komen, omdat ze het hier leuker vindt dan Seminyak. Zaterdag vliegt ze weer naar huis, dus vanaf van sta ik er echt 'alleen' voor.

Oma Joke

Wat een berichten allemaal.
En wat spannend
Wat zal je weer moeten wennen in Nederland
Nog een paar weekjes
Je red het hoor.
Nog een mooie tijd.
Gr liefs opa oma

petra

Ha Essie, scootertje wel daar laten he! Super leuk weer allemaal, ondanks alle ongemakken. En wie weet wie je vanavond allemaal weer leert kennen. Het lijkt wel èèn jongerenvakantie eiland! Ook de komende week weer heel veel plezier, volgens mij gaat dat wel lukken! Liefs papa en mama

kees, margo, miriam

waw essie dat klinkt leuk! stoer op een scooter, lijkt me ook leuk om mee rond te crossen like granny.....bedbugs oei, heel naar....(mir)volgens mir kost het 600 euro per kamer om uit te roeien in midden amerika, dus dan neem je ze lekker mee naar huis, ik zal pietje en jan-dirk vast waarschuwen, nu ik er over schrijf begint mijn hoofd al te jeuken....(mar)
ik hoor nog geen jongensnamen, zouden onze vakanties er aan meehelpen dat het je nu zo goed af gaat?
haha (kees) toen waren er wel allemaal jongens (mir) oja, we zijn eigenlijk ook heel benieuwd naar foto's!!!???

Oma en Opa Egmond

Van jouw verhalen krijgen oma en opa jeuk op hun hoofd en oma heeft al zo,n jeuk .Als we horen wat je allemaal doet denken we dat je de halve marathon kan lopen.
We hopen dat je de laatste weken nog veel plezier hebt.