essieopbali.reismee.nl

Week 8

Week 8

Het was de week van de avonturen. 2 Belgische meisjes (Nederlands sprekend) uit mijn huis gingen deze week ook de avontuurweek doen. Later bleek dat er nog 3 andere Nederlandse meiden waren, dus we konden lekker Hollands praten. Eerst dacht ik van 'he waarom nu zoveel Nederlanders', maar het was echt heel gezellig met ze. In totaal waren we met een stuk of 13 meiden, was een prima groepje. Maandag zijn we begonnen met een klein ontbijtje bij een koffieplantage, waar we ook thee en koffie konden proeven. Daarna gingen we een fietstocht doen, gelukkig wel alleen afdaling. Had het veel zwaarder verwacht, maar dat was het totaal niet. Het was wel heel mooi, ook door de rijstvelden ! Had mijn gopro op mn stuur gemonteerd, dus heb er een paar leuke filmpjes van.
Dinsdag gingen we naar een soort schildpadden project, waar ze de gewonde dieren verzorgen. Heb daar ook een paar schildpadjes gevoerd ! Daarna lekker een dagje op het strand gehangen. 'S Avonds vroeg Made (eigenaar van Kopi Desa) of we zin hadden om mee te komen naar een huis van zijn familie. Dat verhuren ze, maar dat stond een paar dagen leeg. Daar hebben we met een hele groep wat spelletjes gedaan, en uiteindelijk zijn we rond een uur of half 4 weer naar huis gaan lopen.
Woensdag was het tijd voor raften ! We moesten echt heeel veel trappen aflopen voordat we bij de rivier waren, maar het uitzicht was vanaf boven wel weer prachtig.. Het raften was ook wat minder avontuurlijk dan verwacht, maar heb dus wel veel om me heen kunnen kijken. Echt gewoon een tropisch regenwoud.. Met aapjes in de bomen ! Heb daarna een poging gedaan om mn tas in te pakken, maar ben uiteindelijk nog even 2 uurtjes naar Kopi Desa gegaan. Om te kaarten, en de stroopwafeltjes uit te delen die ik vanuit Nederland mee had genomen. Om 02:15 stond mijn wekker, want om 2:30 moest ik klaarstaan bij de intersection.
In de nacht van woensdag op donderdag gingen we namelijk de vulkaan beklimmen om vanaf boven de zonsopgang te zien. Het was zo'n 2 uur lopen, en sommige stukken waren echt wel heel zwaar. Maar wat was de zonsopgang mooi.. En eindelijk kon ik mijn lekkere dikke trui weer aan !! 'S Middags ben ik naar de spa in onze straat geweest voor een massage. Dat hoorde namelijk ook nog bij de avontuurweek als afsluiter. Echt heel fijn. In de avond zijn we weer in Kopi Desa begonnen, daarna naar Cupit en uiteindelijk zijn we in Ubud in CP lounge beland. Was van plan om wat slaap in te halen, maar het was mn laatste avond. En ik was bovendien nog nooit in CP lounge geweest, en dat kan natuurlijk niet als je al 8 weken in Penestanan, Ubud bent geweest. Het was eerst nog een gedoe met wie en hoe we zouden gaan, maar uiteindelijk ben ik achterop de scooter gegaan. Op de terugweg zelfs met zn 3en op een scooter, maar zat wel veilig in het midden en had een ervaren scooter rijder haha.
Vrijdagochtend zijn we met zn 5en om 7 uur 's ochtends naar Gili Trawangan gegaan. Duurde uiteinelijk echt nog lang met de boot, en om 12:45 waren we uiteindelijk pas bij ons hostel. Wel heel mooie stranden en het hostel was ook schoon en fijn. Een eettentje gezocht, en daarna lekker op het strand gaan liggen. 'S Avonds gingen 2 van ons uit, maar ik ben lekker gaan slapen. Want tot nu toe hou ik het heel goed vol, maar op een gegeven moment houdt het natuurlijk op.. Vond het jammer, maar wel heel verstandig van mezelf.
Zaterdag was ik helemaal moe van hoeveel slaap ik in een keer weer had gehad, zo'n 8,5 uur. We zijn fietsen gaan huren en op ons gemakje het eiland rond gaan fietsen. Met heeel veel pauzes om alles goed te bekijken. 'S Avonds zijn we wel uitgegaan, want het was de laatste avond dat we Carmen en Camille zouden zien. Zij gaan namelijk weer terug naar Penestanan, voor het vrijwilligerswerk. Romana, Margriet en ik gaan vanaf nu zelf reizen. We moesten dus nog even een afscheidsfeestje hebben. 2 leuke livebandjes gezien, en lekker in het zand staan dansen.
Vandaag hadden we de fietsen nog, en zijn we naar een strandje gefietst om te snorkelen. We hadden gehoopt om schildpadden te zien, maar helaas.. Was alsnog wel heel mooi ! Was een gedoe met tickets voor de boot, maar uiteindelijk zijn Margriet, Romana en ik op Gili Air aangekomen. We zitten in een soort kleine bungalow en we hebben een hangmat !! Er schijnt dit weekend een soort festival te zijn op het eiland, dus misschien gaan we daar vanavond nog even leuk kijken. Het is nu bijna 19:00 en we hebben nog niet gegeten, dus we gaan zo even een eettentje zoeken. Wat de plannen voor morgen zijn weet ik nog niet, maar een keertje tot later dan 7 uur in m'n bed liggen zou wel fijn zijn.

Reacties

Reacties

Petra

Ha Es, wat een avonturen allemaal, afgelopen week! Heerlijk dat je er zo van geniet. Nu begint natuurlijk het èchte avontuur, 4 weken zelf invullen. Gezellig dat jullie nu nog even samen zijn. Nog heel veel plezier en tot sprekens maar weer.
XXX

Opa

Erg spannend allemaal.
Je ziet mooie dingen
En beleefd veel
Liefs opa en oma

margo

Haaa Es, dit was wel veel avontuur voor 1 week!!!
Lees ik nou dat je alleen maar meisjes ontmoet?? Waar zijn al die stoere jongens of hou je die voor jezelf?
Tja en schildpadjes in het wild, dat lijkt me gaaf
en zie jij een zonsopkomst??Haha , jij bent toch dat avondmeisje?..... Joh, slapen kan altijd nog hoor.... Nu helemaal zelf op reis, dat is ook een uitdaging, leuk dat je een paar medereizigsters hebt gevonden. Ben uiteraard weer benieuwd naar je volgende verhaal! kus je tantetje

Oma en Opa Egmond

Lieve Esther, Weer bedankt voor je leuke verhaal.Als ik lees wat je allemaal beleeft en meemaakt ,word ik daar al doodmoe van.Liefs Oma en Opa Egmond

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active