essieopbali.reismee.nl

Week 5

Week 5

Het was over het algemeen een lekker rustig weekje. Dinsdag en woensdag waren er maar 16 kinderen in de klas in plaats van 27 want er was blijkbaar weer een ceremonie. Er zijn hier zo ongelooflijk veel ceremonies dat ik er helemaal gek van zou worden als ik hier een local was. Maar het is natuurlijk heel mooi leuk en interessant voor mij om te zien ! En fijn dat er wat minder drukte was in de klas. Donderdag was het de laatste dag van Miguel, mijn teachingpartner, op de school. Daarom hebben we leuke spelletjes gedaan en ballonnen uitgedeeld, wat de kinderen helemaal geweldig vonden. Alle 27 kindjes een eigen ballon met hun naam erop, en spelen maar. Daar waren ze wel even mee zoet haha. Vond het wel jammer dat Miguel wegging, want de lessen samen voorbereiden ging steeds heel goed. Dat is wel eens anders hier.. Het valt me op dat vrij veel teaching partners toch best met elkaar botsen. Er waren vorig weekend vrijwel geen nieuwe mensen gekomen, dus dat betekent dat ik volgende week alleen les moet geven. Gelukkig is dat maar 2 dagen..
Volgende week vieren ze namelijk het Balinees nieuwjaar op woensdag, de Silent Day. Dan mag niemand de straat op, zit je de hele dag in je huis, de lichten mogen niet aan en er mag niet luid gepraat worden of worden gelachen. Heb gelukkig genoeg te doen voor die dag, lekker uitslapen voor een keertje, boek lezen, in mn reisboekje schrijven.. De dag ervoor en erna zijn ze ook vrij, dus vandaar maar 2 dagen kindergarten.
Ben ook voor de eerste keer echt voor een paar uur in Ubud geweest (wij wonen in Penestanan), en dat was superleuk ! Was samen met Margriet, een Nederlands meisje. Heel gezellig, en ben blij dat ik nu eens alle winkeltjes heb gezien, en een beter overzicht heb van hoe het daar in elkaar zit.
Zaterdag was Laura natuurlijk jarig !! Toen ik in Kopi Desa was en goede wifi had, heb ik gezellig met haar gefacetimed. Beetje jammer alleen dat alles een kwartslag gedraaid was, maar heel leuk om elkaar weer even gesproken te hebben. Kopi Desa is echt een beetje m'n tweede huis hier.. Als je van de kantine naar Wirya House (mijn huis) loopt, kom je daar langs en dan ga je er toch snel even gezellig wat drinken. Made, de eigenaar is superaardig en spreekt ook wat zinnetjes Nederlands. Grappig altijd als hij dan weer in het Nederlands probeert te praten, klinkt nog niet eens zo slecht ! Mijn Bahasa is nog lang niet zo goed.. Het enige wat ik ken is 'terima kasih' wat bedankt betekent, en ik kan tot 3 tellen. Jaja, heel beschamend ik weet het. Maar wat niet is kan nog komen haha. Vanavond daar ook gezeten met een Nederlands meisje om de allerlaatste aflevering van Wie is de mol? terug te kijken. Helaas was ik zo stom geweest om vanochtend op facebook te kijken, dus ik had al gezien wie de mol, de winnaar en de verliezer waren.. Maar blijft toch altijd superleuk om alle molacties te zien ! Zal m'n wekelijkse oerhollandse momentjes nog bijna gaan missen haha.
En zaterdag zijn we ook met 12!! meiden naar het strand gegaan; White Sand Beach. Heerlijke dag gehad, maar was op een gegeven moment wel een beetje misselijk omdat ik zoveel zon had gehad. Ben toen de rest van de dag in de schaduw gaan liggen, dus dat was perfect. Nu maar weer afwachten wat volgende week voor me in petto heeft.

Reacties

Reacties

Oma Joke

Ook wel even fijn een rustig weekje
Je zal wel lekker bruin zijn?
Het was hier ook gezellig dit weekend
Kees was jarig,je vader en moeder zijn ook nog geweest
En we zitten nu naar het schaatsen toekijken
Swen is weer wereldkampioen allround
Maar weer een goede week en we horen wel weer
Dag schat kus opa oma

margo

dag juf essie, wat zijn ze leuk he die kindertjes? pas maar op dat je niet in de voetsporen van je moeder treedt.....
wat een oersaaie week heb jij voor de boeg zeg..... (haha)dat wordt lekker chillen op het strand...lijkt wel vakantie!
veel plezier weer daar om verweggistan, kus van de bakkertjes (zijn hier met kees, jeroen en miriam en ikke)

petra

Ha Essie, super leuk verhaal weer. Wat mooi om te zien dat al die kinderen super blij zijn met een ballon! Het geluk zit in een klein hoekje! Geniet maar weer lekker van de volgende week, het maakt het wel weer interessant met die feesten.
XXX papa en mama

Esther

Valt wel mee hoe bruin ik ben opa en oma ! Het is gewoon te warm om in de volle zon te zitten/ liggen. En in Penestanan, waar we wonen, is het bijna altijd bewolkt haha. Maar dat is dus juist wel fijn. Mooi om te horen, en leuk dat Sven het weer zo goed heeft gedaan ! Kusjes

Oom Henny

Ajar is water kapal is schip makan is eten en de rest wat je niet weet blijft hetzelfde.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active