essieopbali.reismee.nl

Week 4

Week 4

Deze week begonnen met kindergarten. Maandag kwam ik erachter dat ik niet 1, maar 2 partners had deze week. Miguel de Portugese jongen, en Sophie een Duits meisje. Zij was eerst per ongeluk bij het gewone teaching programma ingedeeld, maar had zich opgegeven voor kindergarten. Het was eigenlijk wel prima, met zn 3en in de klas met 27 kinderen. We hebben een vrij klein klaslokaaltje met 2 tafels waar alle kinderen omheen zitten. Het verbaasde me hoeveel ze al weten ! Aan de ene kant supergoed natuurlijk, maar aan de andere kant ook een uitdaging om leuke lessen te bedenken.. Maandag zijn we daarmee aan de slag gegaan in the ricefield house. Daar is o.a. een printer, papier en stiften om je lessen mee voor te kunnen bereiden. Ik vroeg of ze het goed vonden om alvast voor de hele week voor te bereiden in plaats van elke dag voor de dag erna. Dat vind ik namelijk een stuk overzichtelijker, en dat geeft me rust haha. Dus zo gezegd, zo gedaan. Samenwerking ging prima, en de kindjes vonden het volgens mij wel leuk. Sophie deed maar 1 week kindergarten, waardoor ik volgende week alleen met Miguel ben. Dit is overigens weer zijn laatste week, dus die weken erna moet ik afwachten wie mijn partner wordt.
Dinsdag na kindergarten ging ik met mijn kamergenootje Chloe en een Amerikaanse jongen die ook vrijwilligerswerk doet hier, naar Denpasar. 3 weken geleden had ik mijn paspoort al afgegeven bij een kantoor om m'n visum te regelen. In Denpasar gingen we naar het immigratiebureau om onze vingerafdrukken te geven en een foto te laten maken. Duurt nog niet eens 2 minuten. Helaas duurde het wel 2,5 uur totdat we eindelijk aan de beurt waren.. Terwijl we mensen zagen komen en gaan, zaten we ons af te vragen waarom wij nog geen nummertje hadden gekregen. Andere mensen moesten een vlucht halen, maar hun paspoort kregen ze maar niet terug want dat konden ze bij de immigratie eventjes niet vinden.. Tja, er ging die dag duidelijk iets niet helemaal goed. Zaterdag zijn we weer naar het kantoor in Ubud geweest en na 3,5 week heb ik nu eindelijk mijn paspoort terug, met een visum van totaal 90 dagen erin. Ben blij dat dat nu helemaal geregeld is !
Vrijdag was even een baaldagje.. Had 's nachts overgegeven en was er niet zeker van of ik wel naar kindergarten zou gaan. Wilde eigenlijk geen dag missen dus ik ben er heen gegaan, en gelukkig ging het wel prima. 'S middags moest ik afscheid nemen van Emma (Nederlands, had ik tijdens een trainingsdag in Amsterdam al ontmoet), Lisa mn Duitse kamergenootje & Linnea. Met Linnea heb ik de afgelopen weken veel opgetrokken, en we waren heel close geworden. Heb die dag wel 4x lopen janken, want telkens als (Chloe en) ik iemand gedag hadden gezegd, dan ging de volgende weer weg. Natuurlijk komen er weer nieuwe mensen en maak je nieuwe vrienden, maar toch was het even naar.
Zaterdag was een lekker relax dagje na toch een best inspannende week waarin je alle kindjes probeert te leren kennen, en ineens weer huiswerk hebt.. We zijn met zn 4en de hele dag naar Jungle Fish geweest, een zwembad met uitzicht op prachtige natuur ! 'S avonds zijn we nog naar Ubud geweest en in een cafeetje beland waar ze een live reggae band hadden. We bleven niet al te lang, maar het was toch leuk om het even gezien te hebben.
Zondag hebben we eerst lekker even uitgeslapen (voor in hoeverre dat kan hier), en ik heb voor het eerst in 4 weken het ontbijt in de kantine overgeslagen. In Kopi Desa hebben we even een ontbijt/ lunch gedaan voor we op pad gingen. We hadden namelijk een tour geboekt, waarbij we een koffieplantage en 3 tempels zouden bezoeken. Om 11 uur zaten we klaar in de taxi, en om 11:40 stonden we weer in de brandende zon naast de taxi. Ja, de vloek van vorig weekend is nog niet verdwenen.. Er kwam een raar geluid onder de auto vandaan, en de chauffeur en de gids konden niet vinden waar het probleem zat. De gids belde voor een nieuwe taxi, en die zou er binnen 20 minuten zijn. Het waren wel 20 erg lange minuten, want de taxi was er na 1 uur nog niet. Maargoed, geen geklaag daar was de taxi eindelijk en we konden weer op pad ! Misschien vond ik de koffieplantage nog wel het leukst van de hele dag haha. We mochten lekker allemaal theetjes en koffies proberen. De dieren die koffiebonen te eten krijgen en daarna weer uitpoepen hebben we ook gezien. Ik snap nog steeds niet helemaal dat mensen zo belachelijk veel geld betalen voor koffiebonen die door het verteringsstelsel van een of ander beest zijn gegaan.. Het zal wel iets heel verfijnds zijn of iets.
Ik zit nu alweer op de helft van mijn tijd bij de Green Lion (de vrijwilligersorganisatie hier). Heel gek idee.. Aan de ene kant heb ik het idee dat ik hier al mn hele leven ben, en aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat ik hier al 4 weken zit.. Ben nu op 1/3 van mijn reis, en als de rest net zo leuk wordt als afgelopen weken dan teken ik voor de volgende 8 weken.

Reacties

Reacties

Petra

Nou, Es, elke week een tikje avontuur blijft natuurlijk leuk! Weer een prachtig verslag, een genot om te lezen! Enne...... op naar de volgende 8 weken! XXX

Oma Joke

Dit heb je maar vast tepakken
Op naar het volgend avontuur.
Wees wel voorzichtig
Met Auto rijden,?HaHa
Je hebt het niet voor niets gehaald
Op naar de volgende maand
Liefs kus opa oma

Oma en opa Egmond

Weer een heel mooi verhaal.We zien al weer uit naar het volgende avontuur.

papa

blij te horen dat je het zo naar je zin hebt

margo

Ha Es, dat is echt Azie he? wachten....niet te druk maken, want het is warm, niet alles op tijd, kortom niet westers, maar wel relaxed....enne wordt je soms toch schooljuf?haha..

Femke

Hmmm misschien een combinatie van Engels en gym? ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active