essieopbali.reismee.nl

Week 3

Week 3

Als je al 18 verjaardagen in de winter hebt gehad is het wel eens 'verfrissend' om eens in de zomer jarig te zijn.Dinsdagavondgingen we dus weer naar Cupit cafe om 's nachtsom 12 uurte vieren dat ik jarig was. Het was heel gezellig met live muziek weer en leuke mensen. Heel lief ook want mn kamergenootjes hadden een paar kleine cadeautjes voor me gekocht en ook chocoladetaartjes ! De volgende dag op mn verjaardag zelf moesten we gewoon weer naar Cleaning en Renovation, en dat was iets minder prettig want ik had een beetje slaap tekort. 'S avonds nog naar cafe Vespa geweest en met mama gebeld op Skype voor de eerste keer.
Vrijdagochtendom 7 uurvertrokken we met zn 5en naar Lombok. Zo'n 2 uur met de auto en 2 uur met de boot. Na even gezwommen te hebben bij ons hotel zijn we met de taxi naar 2 watervallen gereden, waar een lokale gids ons de weg door de 'jungle' wees. Door riviertjes lopen en heel mooie natuur en de watervallen waren heel indrukwekkend !
Zaterdag was me het dagje wel, heb die dag denk ik al mn energie voor deze hele week al opgebruikt want op dit moment ben ik nog steeds gesloopt en heb hoofdpijn. Maar wat een ervaringen.. We wilden eerst scooters huren om 65 km naar het zuiden te rijden naar Kuta, het strand. Het werd door meerdere mensen alleen afgeraden om zonder rijbewijs te gaan rijden, en aangezien maar 2 van de 5 een rijbewijs hadden.. We konden dus ook niet 2 scooters huren en de rest achterop. Maar als je geen scooter kan huren, waarom dan niet gewoon een auto ?! We wilden namelijk wat meer vrijheid hebben om tussendoor misschien bij wat dorpjes te stoppen, en dat is niet zo handig met een taxi driver. Zo gezegd zo gedaan. Na de hele straat afgelopen te hebben om de goedkoopste maar ook de meest betrouwbare auto te vinden, was het dan echt zover. De eerste keer links op de weg rijden, en aan de rechterkant achter het stuur zitten. Het viel opzich nog mee hoe gek het was, alleen moet je natuurlijk extra goed blijven opletten met grote rotondes en kruisingen. De wegen waren gelukkig heel goed maar er rijden 25x zoveel scooters als auto's die aan alle kanten langs je razen en iedereen haalt net op het laatste moment nog even in als dat eigenlijk niet meer kan. Na zo'n 3 of 3,5 uur (met tussenstops) kwamen we dan eindelijk bij een strand, maar het was niet echt chill om te gaan zwemmen dus gingen we naar een ander strand rijden. Daarvoor moesten we alleen wel een hele berg op met slingerweggetjes en heeel steile stukken. Ik was aan het rijden en opeens trok de auto het niet meer op zo'n heel steil stuk.. Handrem erop, maar die was niet goed genoeg dus ik kon mn rem niet loslaten. Tja, heel erg stressvol zo op een berg dat je geen kant meer op kan. Ik ben een stuk achteruit gereden, maar dat was eigenlijk geen mogelijkheid voor de hele weg terug en ook draaien kon niet. Ik ben dus nog maar een keer gaan kijken of ik de auto omhoog kon krijgen en gelukkig met veeeeel teveel toeren en in versnelling 1 lukte het. Maar ons ongeluk was nog niet op voor die dag want eindelijk bij het mooie strand aangekomen regende het kneiterhard. Ook was het alweer bijna16:00dus moesten we meteen weer terug, want we wilden niet in het donker rijden metalle 10duizenden scooters en verdere gekken op de weg. Bij een klein supermarktje stopten we even om wat drinken te kopen en weer van chauffeur te wisselen, ik ging namelijk het laatste stuk weer terugrijden. Er waren ongeveer 4 parkeerplekken, maar toch stond er een mannetje om te zeggen waar we moesten gaan staan. Hij bleef maar een beetje om de auto lopen en toen ik weg probeerde te rijden, begon hij meteen met zn armen te zwaaien. Ik dacht dat ik per ongeluk in de 3e versnelling was weggereden (met links schakelen in een andere auto is best wennen namelijk. Maar het bleek dus dat we een lekke band hadden. Wat wel heel toevallig was, was dat zijn garage aan de overkant van de straat was en dat hij aanbood om onze band tegen betaling te plakken.. We moesten wel, maar we hadden er wel allemaal een beetje de smoor in omdat het toch wat te toevallig was. Helaas heb ik het laatste stukje dus wel in het donker moeten rijden, maar we zijn allemaal weer veilig aangekomen.
Alsof er een vloek op ons weekend rustte, misten we vanochtend de boot terug naar Bali omdat we dachten dat ieom 11:30ging, maar dat was vanaf de Gilli eilanden. We hadden van tevoren al 450 000 rupiah betaald voor een retour met taxi en boot. Nu moesten we voor de weg terug nog eens 300 000 rupiah betalen dus dat was echt wel even zonde, maargoed ik wilde niet mn eerste dag van kindergarten missen morgen. Ben ingedeeld met een Portugese jongen en we hebben donderdag al onze les voor morgen voorbereid. We zullen zien hoe het gaat.. Nu eerst maar even slapen want ik ben he-le-maal op na dit weekend.

Reacties

Reacties

petra

Ha Essie, ook dit hoor bij AVONTUUR! Wel erg spannend hoor! Slaap lekker vannacht en zet 'm op he, morgen bij de kleintjes!
Liefs mama

papa

Goed dat je moeder niet naast je zat in de auto op die berg!

mirte

Klinkt heel avontuurlijk allemaal! :)
Heel veel plezier met de kindergarten!

OpaJoop

Erg stoer allemaal hoor!
Best spannend met dat links rijden
Volhouden maar
Dikke zoen !!

Opa en Oma Egmond

Lieve Esther, bedankt voor de leuke E.mail.Het is maar goed dat we dat avontuur niet van te voren wisten ,want dan hadden we niet geslapen.

Esther

Het is ook goed dat ik dit niet allemaal van tevoren wist, anders had ik ook niet geslapen haha !

En dikke zoen terug opa (:

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active