essieopbali.reismee.nl

Week 2

Week 2

Deze week begon m'n eerste week van vrijwilligerswerk: het cleaning & renovation project. Ik had geen idee wat ik ervan kon verwachten, maar ik dacht dat ik een school in ontzettend slechte staat zou aantreffen. Met allemaal taxi's werden we naar de school gebracht, en eenmaal daar aangekomen viel het me eerlijk gezegd nog mee. Naarmate we steeds meer dingen onder handen namen, zag ik wel dat het toch niet helemaal gezond was om daar les te krijgen. Heel veel stof overal, viezigheid op de muren en zelfs bijna volledig beschimmelde muren. Ook zat er hier en daar een gat, waardoor je gewoon tegen de bakstenen aankeek die een paar lagen dieper verborgen zaten. Deze week zijn we dus vooral bezig geweest met de verf en schimmel van de muur af te schrapen, de gaten te vullen en de stoelen en tafels te schuren en opnieuw te lakken. We begonnen de week met vrij veel mensen, maar dat werden er elke dag een beetje minder.. Er waren veel mensen ziek, en ook een aantal mensen waren 'ziek'. Ik ben wel elke dag geweest, en was blij dat ik me er goed genoeg voor voelde. De dagen zijn van 9:00 tot 14:00 met 1 uur pauze waarin we lunch krijgen, in jullie tijd is dat dus van 2:00 tot 7:00 's ochtends haha. Na 14:00 worden we weer met de taxi naar huis gereden en kunnen we lekker wat voor onszelf doen. Dat begint vrijwel altijd met eerst om de beurt douchen want je zweet je kapot, en krijgt ook alle verf- en stofresten overal.

Dinsdag werd ik wakker en ik keek recht in de prachtige lieve ogen van... een gekko. Zeer romantisch dus. Gelukkig was het maar een kleintje dus ik snelde mn hoge stapelbed uit om hem met een wc papiertje van mn matras te verwijderen. Na het project ben ik met 3 andere mensen naar de grote supermarkt gegaan om even wat crackers enzo te kopen. Kon het ook niet laten om even een armbandje mee te nemen, aangezien ik mn polsen er veel te kaal uit vind zien op dit moment.. 'S avonds ook nog even gezellig bij Kopi Desa, het cafeetje geweest.

Woensdag was de ceremonie van Galungan, iedereen was deze week vrij om dit voor te bereiden. Het is iets met goede en kwade geesten, maar het fijne week ik er ook niet van. We verzamelden 's avonds op de kruising dicht bij ons huis want daar zou een soort parade langskomen waarin wij dan ook mee mochten lopen. Je moest wel een sarong dragen, dat was ontzettend belangrijk. Er waren overal extra bloemenoffers voor de deuren neergelegd en langs de straat stonden (en staan nog steeds) heel mooi versierde bamboestokken met doeken eromheen en soms hangt er graan aan als offer. Naast zo'n bamboestok staat ook altijd een klein tafeltje, dat als tempel dient. Dat is in ieder geval wat ik ervan begrepen heb. Heel bijzonder om dat van zo dichtbij meegemaakt te hebben dus.

Donderdag zijn we 's avonds naar een ander barretje geweest genaamd Cupid. Superleuk want er was live muziek ! Het stelde niet heel veel voor met 3 mensen, maar ik vond het helemaal top. Van allerlei liedjes kwamen voorbij waar ik er aardig wat van kende. Zo'n muziekavond hebben ze elke dinsdag en donderdag, dus zeker voor herhaling vatbaar. Vrijdag had ik afgesproken om in Kopi Desa wat te gaan drinken en Wie is de mol? terug te kijken. Was wel even gezellig om zo oerhollands met z'n tweeën in spanning te zitten wie het spel nu weer moest verlaten. Heb alleen de aflevering van gisteren nog niet gezien, dus mondjes dicht allemaal !!

Dit weekend bleef ik lekker thuis, want afgelopen weken waren ontzettend druk en alles was aan een stuk door. Hartstikke leuk natuurlijk, maar wat rust is ook wel fijn. Ben wel met 2 andere meiden lekker naar een buitenzwembad geweest, en zag er precies zo uit als je zou denken. Palmbomen, ligbedjes maar nog net geen cocktail. Daar wacht ik nog even mee totdat ik het idee heb dat mijn lichaam 100% aangepast is aan de tijd, de temperatuur en alle andere dingen. Vandaag ben ik naar Ubud Market geweest met een meisje (de ander lag ziek in bed), en ik heb aardig wat gekocht. Het was wel echt ontzettend uitputtend want je bent alleen maar bezig met afdingen. Toen we thuiskwamen waren er vrij veel nieuwe mensen, waaronder in ieder geval 3 Nederlandse meisjes. In de loop van de week zal ik iedereen wel beter leren kennen. Voor nu is mijn dag voorbij want het is 23:00. Morgen staat mn wekker weer om 7:20, voor een nieuwe week van Cleaning & Renovation.

Liefs

Reacties

Reacties

petra

Tjonge Es, wat schrijf je leuk en wat een enorm leuke belevenissen allemaal. Goed om te horen dat er twee keer per week live muziek is, echt iets voor jou! Ook leuk dat er weer nieuwe mensen bijkomen, zo leer je er wel heel veel kennen! Dank je wel weer voor je prachtige verhaal! Kus je moedertje!

papa

Ik moest erg lachen om ´ziek´.

Liefs,

papa

Margo

Ha es , wat een leuk verhaal weer.... Dat is helemaal jouw toptijd als nachtmens: werken van 2 tot 7????
En die gekko'szijn grappig he, heb je m horen roepen nasr je? Zet m op weer he deze week!! We kijken uit nasr je volgende verhaal! Kus je tantutje

Opa en Oma Egmond

Heel erg leuk te lezen over je belevenissen.

Opa oma

Hoi Es'
Ik weet niet of het nu lukt
Maar we hebben je verhaal gelezen
Ik zie dat het de vorige keer niet gelukt was
Fijn dat het allemaal zo goed gaat
En volgende week met de kinderen aan de gang
Tot volgend week
Kus opa oma

Opa en OMA Egmond

Lieve Esther hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag

Esther

Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties, vind het superleuk om te lezen ! (:

En bedankt opa en oma !! Heb een leuke dag (gehad)

Kusjes

Femke

Wat fijn, een gekko als schoonbroer!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active