essieopbali.reismee.nl

Week 12

Week 12

De tour rondom Ubud met de 3 meiden die ik in mn hostel in Seminyak had ontmoet was superleuk ! Om 9 uur 's ochtends zijn we vertrokken en om 18:30 's avonds was ik pas weer terug. We hebben dan ook 7 verschillende dingen bezocht. Naar een plaats waar ze batik painting deden, zilversmederij, galerij met schilderijen, ergens waar ze houten beelden maakten, de holy water temple, coffee plantage en als afsluiter naar de grote rijstvelden. Heel leuk en bijzonder allemaal. Bij de coffee plantage heb ik trouwens Luwak koffie gedronken, de duurste koffie die er maar is ! Ze voeren de koffiebonen aan een katachtige en die poepen ze weer uit. Lekkere poepkoffie dus.
Dinsdag ben ik 's ochtends gaan surfen en daarna lekker gaan shoppen, moet natuurlijk ook een keer gebeuren.. En eindelijk had ik wat aardigere kamergenoten.
Woensdag ben ik na het ontbijt naar Canggu terug gegaan. Was rond 10:30 weer terug in Wave Hunters, het hostel waar ik al 11 dagen geweest was. Voelde me weer helemaal thuis.. Het was wel gek, want ik sliep opeens niet meer in mn 'eigen' bed maar in het bed van mn Duitse kamergenoot waar ik zoveel mee had opgetrokken. Was lekker naar het strand geweest met een Engelse jongen/man van 30 en een Engels meisje van 25. Superleuke mensen. 'S avonds zijn we uit geweest naar Old Man's, maar na 2 biertjes gingen we al verstandig weer terug.
Donderdag heb ik een Nederlands meisje ontmoet in het hostel: Kristie. Ze studeert een halfjaar in Singapore en was nu voor 6 daagjes op Bali. We zijn samen een broodje kroket (!) gaan eten bij het restaurant op de hoek, en daarna weer naar het strand gescooterd. Thuis heb ik mn tas helemaal uitgepakt, en alles weggegooid wat ik niet meer nodig dacht te hebben. Had namelijk niet zoveel zin om allemaal onzinnige dingen mee naar Nederland te slepen. 'S avonds zijn we uitgeweest naar Pretty Poison. Dat was supertof want achter de 'club' was een skatebaan, zo'n soort kuip waar ze allemaal trucjes kunnen doen met een skateboard. Lekker muziekje en leuke mensen erbij en je hebt een topavond.
Vrijdag ben ik voornamelijk bezig geweest om mn tas in te pakken, en lekker in mn nieuwe boek te lezen. Was heel leuk want Manuel, de Duitse co-piloot die ik al had ontmoet in dit hostel, kwam terug ! Hij was even naar andere plaatsen op Bali geweest, maar vond het toch fijn om nog even terug te keren naar het hostel. Toch grappig dat je dan het idee hebt dat je weer een heel bekend gezicht ziet, terwijl je hem nog helemaal nog niet zo lang kent. 'S avonds ben ik met Kristie en een Zweedse jongen naar Sky Garden gegaan, een club in Kuta. The place to be volgens veel mensen, dus dat was perfect voor mijn laatste avond. En inderdaad, wat heb ik het daar naar mn zin gehad !! Verschillende dansvloeren en dansen alsof mn leven er vanaf hing. We waren er al heel vroeg heengegaan dus we waren ook op een schappelijke tijd weer terug. Wel zo handig, aangezien ik een lange reis voor de boeg had.
Zaterdag heb ik samen met Kristie een taxi naar het vliegveld genomen, want zij ging naar Uluwatu en dan ligt het vliegveld op de route. Wel gezellig, want ik had echt het idee dat iemand me wegbracht. Was superchill want binnen 15 minuten was ik door de check in en alle security checks en paspoort controles heen. Ik zocht even wifi om het thuisfront te contacten, en keek ook even op facebook. Daar zag ik dat ik een vriendschapsverzoek had van de jongen die me een paar minuten geleden had ingecheckt ! Echt hilarisch, moet je je even voorstellen dat zoiets in Nederland gebeurt.. Ik had een overstap in Jakarta en toen ik daar in de rij stond om het vliegtuig weer in te gaan, vroeg een Nederlandse jongen aan mij of ik wist of we in Singapore het vliegtuig uit moesten of dat we gewoon mochten blijven zitten. Ik zei 'pardon?!'. Wist namelijk helemaal niet dat ik in Singapore een stopover had.. Was dus even een kleine verrassing. Het bleek uiteindelijk dat we het vliegtuig uit moesten, een tijd moesten wachten en ook weer opnieuw door een security check moesten. Best vervelend want ik was heel moe.. Was daar 00:50 lokale tijd toen we in de rij mochten staan om het vliegtuig in te kunnen. Daarna wel 13 uur en 15 minuten in een keer gevlogen. Was heel blij dat de ene stoel naast me leeg was, want zo kon ik me opvouwen en toch best comfortabel liggen. Goede reis gehad, en toen ik aankwam op schiphol werd ik er door de douane nog fijn even uit de rij gepikt voor een extra controle.. Heel fijn als je al 25,5 uur onderweg bent geweest.. Gelukkig was alles goed en kon ik doorlopen. Daar stond een heel welkomscomite me op te wachten, echt superleuk !! Papa, mama, Femke, oma, Margo, Nienke, Lisanne, Suus en Laura ! Heel fijn om iedereen meteen weer even te zien, en 2 geweldige heliumbalonnen gekregen hahaha. Thuis lekker even iedereen bijgepraat, en opgebleven tot 21:00. In mijn hoofd was het toen dus al 3:00 's nachts. Heb dus ook heerlijk geslapen. Wel met een kruik, een trui en 10 dekens. Want allejezus wat is het hier een kutweer zeg. Ja, dat las je goed want er is gewoon geen andere beschrijving voor. Een warm welkom met 2 hagelbuien.
Veel mensen vragen hoe het is om weer thuis te zijn. Om eerlijk te zijn is het alweer vrij normaal. Heb me de afgelopen weken zo vaak aangepast aan nieuwe plekken, mensen en dit blijft toch gewoon thuis. Maar ik ben met mijn gedachten nog steeds gewoon een beetje op Bali, denk dat dat ook nog wel even zo blijft. Vind het heel bijzonder hoeveel leuke mensen over de hele wereld heb ontmoet. En voornamelijk dat ik me zo ontzettend thuis heb kunnen voelen op sommige plekken, terwijl het zo ver van 'huis' is. Dat de mensen op die plekken ook al zo snel vertrouwd voor mij waren. Hoop sommigen echt snel nog eens te zien hier in Amsterdam.. Al bij al een geweldige ervaring die ik mijn hele leven met me mee zal dragen.

Reacties

Reacties

mama

Wat een prachtig verslag van je laatste week! Heel fijn dat je deze reis hebt kunnen maken en dat je er optimaal van hebt kunnen genieten. Deze ervaring zal altijd, samen met twee prachtig volgeschreven dagboeken en foto's, een geweldige herinnering blijven!!!

Henny

Goed gedaan meisje.

Nascha

Wat een prachtige ervaring Esther, neemt niemand je meer af!!

Oma Joke

Dit was dan je laatste bericht
Fijn dat je het met ons hebt willen delen
Was best leuk iedere week
Wat een omschakeling,zo met dat weer
Heel bizar,wat een verschil.
Es' bedankt het was leuk
Liefs opa oma

Oma en Opa Egmond

Fijn dat je zo een leuke tijd hebt gehad.Wij zijn ook blij dat je weer heelhuids terugbent.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active