essieopbali.reismee.nl

Week 11

Week 11

Zondag zijn we inderdaad nog uitgeweest, bij Deus en daarna op het strand. Iedereen had er al vrij snel genoeg van, behalve mijn kamergenoot en tevens mijn scooter taxi voor die avond.. Vrij irritant, want na een uur zoeken hadden we hem nog steeds niet gevonden. Uiteindelijk gewoon bij iemand anders van mn hostel op z'n scooter meegereden.
Maandag was ik voornamelijk aan het zwembad bij het hostel aan het wachten totdat iedereen eindelijk klaar was om naar het strand te gaan. In de tussentijd gezellig met Niko gespeeld. Hij is het 7 jarige zoontje van de schoonmaakster en het is een geweldig kind. Snapt echt ongelooflijk veel dingen in het engels wat wij tegen hem zeggen, en hij kan ook gewoon antwoorden. Hij is dan ook vrijwel elke dag in het zwembad van het hostel te vinden, waar hij van alle aandacht geniet die hij van alle hostelbewoners krijgt. Want zo kun je ze onderhand wel noemen.. Iedereen blijft er heel lang plakken, een Zweedse jongen Jakob zelfs al 5 weken. Niko en ik hielden ervan om elke keer scheelkijk wedstrijdjes te houden, en heb er een geweldige foto aan overgehouden haha.
Dinsdag was het dan echt zover om naar Uluwatu te vertrekken. Heb nog wel gezellig even geluncht met Martin en Manuel. Wat ik trouwens ook zo leuk vond aan die plek was dat er zulke verschillende mensen waren. 2 geneeskundestudenten, iemand van de sportacademie, een co-piloot maar ook iemand van 23 die nog niet aan studeren was begonnen. Manuel was 's ochtends gaan surfen en toen was zn rijbewijs uit z'n scooter gestolen.. We konden daardoor wel het eerste stuk een taxi delen, omdat we allebei naar het zuiden moesten. In mn hostel aangekomen vroeg mn Italiaanse kamergenoot (personal trainer en danser in een club) me mee naar het strand samen met onze Canadese kamergenoot. Was deze keer niet alleen het enige meisje in mn hele kamer, maar in het hele hostel.
Woensdagochtendom 7 uurde wekker staan omdat een jongen die bij mij in het hostel in Canggu zat, zn zwembroek daar een paar dagen geleden was vergeten. Ik had het voor hem meegenomen, omdat hij ook in Uluwatu rondhing. Voor de rest voornamelijk gewacht totdat het was gestopt met keihard regenen. Met zn 8en op een gegeven moment toch door de plensbui gelopen om eten te halen. Rond een uur of 5 ben ik pas met 4 Duitse jongens naar de Pura Luhur temple gereden op de scooter. Na nog geen 5 minuten aangehouden door de politie die we om moesten kopen.. De tempel was op een heel mooie locatie met een klif. Alleen liepen er weer veel apen rond, waarvan 1 al meteen mn waterflesje te pakken had.. 'S avonds nog met 2 Zweedse en een Canadese kamergenoot naar Single Fin geweest, een bar bij het strand. Iedereen zei namelijk dat ik daar echt geweest moest zijn ! Was inderdaad erg leuke muziek. Iets minder leuk was dat iemand bedacht had om mn slippers te jatten.
Donderdag mn uren doorgebracht op 2 verschillende stranden, met de Canadees en een jongen van Jakarta. Heb daar ook mijn allereerste verse kokosnoot verorberd. Was heerlijk koud en verfrissend ! 'S Avonds was iedereen door de eigenaar uitgenodigd om mee naar een Indonesisch restaurantje te gaan. Was wel even gezellig. Daarna ook nog met de eigenaar en de 2 Zweedse jongens naar een massagesalon geweest ! Wel jammer dat er op de terugweg weer politie was.. Heb een van de agenten op een of andere manier net weten te ontwijken terwijl ie luid op een fluitje aan het blazen was en met zn handen stond te zwaaien. Oepsie, nouja ik was er in ieder geval goed vanaf gekomen.
Vrijdag heb ik vanaf8:30 tot en met 16:30in de taxi en de shuttlebus gezeten.. Was opzich best prima want heb de hele tijd half liggen slapen. Toen ik bij mn homestay in Lovina aankwam vond ik de Duitse eigenaresse al wat apart. De kamer was helaas ook niet optimaal met een douche op 3 cm naast het toilet, het toilet kon niet doorspoelen en er zaten heel veel kleine zwarte beestjes in mijn bed. Geen bedbugs deze keer, maar weet niet wat het dan wel waren.. Ben uiteindelijk maar op de grond gaan 'slapen' wat niet heel comfortabel was kan ik je vertellen. Was wel een Spaans stel uit mn shuttlebus tegengekomen in een restaurantje, dat ook een dolfijnen tour wilde doen. Hebben we meteen geregeld, enom 5:40zou ik bij mn homestay worden opgehaald.
Zaterdag na een heel kort nachtje werd ik inderdaad met de scooter opgehaald. We voeren in een heel smal bootje met aan de zijkanten 2 drijfbalken (of hoe noem je die dingen?), en vanaf daar hebben we de zon op zien komen. Op een gegeven moment zwommen er heeel veel dolfijnen om ons heen die af en toe ook uit het water sprongen. Heel erg bijzonder dus ! Ben daarna meteen op zoek gegaan naar een nieuwe slaapplaats, want ik wilde absoluut niet nog een nacht in de homestay blijven. Was heel blij om daar weg te zijn en even een slaapje te doen in een bed zonder beestjes. De rest van de dag Lovina verder verkend, en 's avonds in een restaurantje gegeten waar een live band speelde (:
Vandaag weer in de shuttlebus gestapt om 8:30 en om 15:00 was in in mn hostel in Seminyak. Kamergenootjes vallen erg tegen, maar heb wel geregeld dat ik morgen met 3 andere meiden mee kan op tour. Was eigenlijk van plan om hier te blijven tot zaterdag, en dan naar het vliegveld te gaan. Zit er nu alleen aan te denken om mn laatste dagen in Canggu door te brengen, waar ik het zo naar mn zin heb gehad..

Reacties

Reacties

Oma Joke

Wat een berichten allemaal weer
Wat zal je weer moeten wennen,als je thuis komt
Wij je moeder en ik,hebben een heerlijke strandwandeling gemaakt bijna 2uur gelopen tussendoor een kopje koffie gedronken bij paal 12 .nu ga je de laatste week in
Geniet er nog van en een goede vliegreis terug
Liefs dikke kus van ons

Oma en Opa Egmond

Dat was dus weer het weekje wel.Je bent denk ik wel een beetje aan het eind van je latijn.Misschien moet je de laatste week wel een beetje rustig aan doen.
liefs Oma en Opa Egmond

petra

Nou Es, prachtige verhalen allemaal weer! Wat een belevenis, de dolfijnen. En die scootertjes... koop ze om hoor, die agenten! Leuk dat je morgen nog met de drie meiden op stap gaat. En inderdaad, op het laatst nog even naar Canggu lijkt me geen gek idee.
Nog een hele fijne laatste week, geniet ervan, want hier bij ons is het allemaal wel wat anders hoor.... geen mooie witte stranden, kokosnoten, dolfijnen, warme temperatuur en noem maar op. Maar dan zal zeker de mooie herinnering blijven! xxx papa en mama

margo

Ha Es, nou dat was me het weekje wel, ik heb alleen maar mooie foto's met knappe mannen voorbij zien komen. Kees is gerust hoor
Die dolfijnen zijn heeeeel fijn om te zien...
en tja de laatste loodjes of wegen ze helemaal niet zwaar? Dat wordt afkicken!!!!!Ga dr nog effe tegenaan Es, haal eruit wat eruit te halen valt de laatste week.... we hopen je gauw te bewonderen met je bruin gekleurde wangen en de rest.....
kus kees en margo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active